Köszöntelek az oldalamon!

Köszöntelek az oldalamon!

Új arculattal, pár változtatással újra elérhető a blog!

Ezen az oldalon eddigi munkáimat kezdetektől napjainkig, torta ötleteket, bevált recepteket találsz!

Kérdéseddel, észrevételeddel fordulj hozzám bátran.

Nemsokára videókat is töltök fel:)

2013. április 30., kedd

Kislány maci torta


Ezt a szép macit egy barátnőm kislányának első szülinapjára készítettem. Egy fényképet kaptam,hogy ilyetn macit szeretnének csokis töltelékkel. Annyi kérés volt még, hogy ne legyen túl gejj, ezért a korábban jól bevált módszert alkalmazva a vajas krémet egy kis csokipudinggal meglazítottam. Nagy sikert aratott. :)


1. Elsőként megsütöttem egy téglalap alakú csokis piskótát, amit a fénykép alapján rajzolt macis sablon segítségével kifaragtam. Utána 3 részre vágtam és megtöltöttem a csokoládés krémmel, majd kívülről is körbe kentem a tortát. Ez egy adagos anyaghányad. Minden tortánál én duplázom vagy ha nagyobb akkor triplázom! 
A krém receptje a következő:
1 dl tej
 2 db tojássárgája
140 g cukor
1 ek kávé
2 ek keserű kakaó
1/2 kanál liszt

A hozzávalókat egy tálban kis lángon állandóan kevergetve sűrűre főzzük, majd hűvös helyen kihűtjük. Ha kihűlt robotgép segítségével hozzákeverünk 200 g margarint. Alapból nem kell bele puding, de kérték,hogy ne legyen nagyon édes egy csomag főzött csokipudingot is kevertem hozzá a vajjal együtt. Nagyon finom, könnyű krém lett belőle. Természetesen ha nem tesz bele az ember pudingot akkor is nagyon finom. Nem kell aggódni, hogy tömény lesz.

                               
                                                          
2.  Utána következett a burkolás. Elsőként barna fondanttal fedtem le a maci testét és a két lábát.
Ezután rózsaszínből kivágtam a ruháját és azt is ráadtam.


3. Elkezdtem fehérből kivágni a maci kezén, lábán fülén és arcán levő fehér részeket, majd rátettem őket. Miután ez megvolt megcsináltam az arcát fekete fondantból. Már így is cuki, de még hátra voltak az apróbb kiegészítők. Megcsináltam a fodros szoknyát, a koronáját ( de azt a legutolsó pillanatig hűtőben tartottam, hogy szépen megszáradjon, és nem essen le a fejéről. 
                               

4. Szerettem volna valami szép betű típust használni, ezért megnyitottam a Word-ot, beírtam a szöveget és a számot, majd elkezdtem próbálgatni melyikkel is lenne szép. Miután kiválasztottam lerajzoltam egy kis papírra és rátettem egy sütőpapírt, amit jól megfeszítettem, hogy minden rész szépen látszódjon. Ezek után olvasztott csoki és egy ecset segítségével átírtam. Hűtőbe tettem és másnap tettem rá a tortára.


És a végeredmény :





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése