Köszöntelek az oldalamon!

Köszöntelek az oldalamon!

Új arculattal, pár változtatással újra elérhető a blog!

Ezen az oldalon eddigi munkáimat kezdetektől napjainkig, torta ötleteket, bevált recepteket találsz!

Kérdéseddel, észrevételeddel fordulj hozzám bátran.

Nemsokára videókat is töltök fel:)

2014. július 23., szerda

Focilabda II. torta

Egy újabb vaníliakrémes focilabda. Sajnos nagyon meleg volt és nem sikerült olyan szépen a burkolás, de attól függetlenül nagy sikert aratott. Egy kedves barátunk fiának készült:)

Sárgakrém:

- 500 ml tej
- 75 g liszt
- 150 g porcukor
- 3 db egész tojás
- 1 db vanília rúd vagy 2 ek. folyékony vanília aroma
- 2 dl habtejszín (elhagyható)

1. Ehhez az aranysárga színű, erősen vaníliás krémhez a tojássárgáját elkeverjük a tej negyedrészével. Hozzáadva a lisztet sima péppé keverjük.
2. A visszamaradt tejet a cukor felével és a vaníliarúddal ( vagy aromával) felforraljuk, és ráöntjük a tojásos pépre. Nyílt lángon habverővel keverve addig főzzük, míg besűrűsödik.
3. Közben a tojásfehérjéből a cukor másik felével kemény habot verünk, és a még forró sárgakrém főzetbe lazán belekeverjük.
4. Ezután belekeverjük a felvert tejszínhabot is. Én azért használok még pluszban tejszínhabot is, mert kicsit lazítja ezt a krémet, és szerintem finomabb is. Még melegen elkezdem a tortába tölteni mielőtt megdermed.
5. Nem kell megijedni akkor ha mondjuk melegen megkóstoljuk és a tojást fogjuk inkább kiérezni belőle, ha kihűlt utána ez eltűnik, és csak a finom vaníliát fogjuk érezni. Aki az intenzívebb ízeket kedveli, természetesen lehet több aromát is tenni bele, el nem rontja.

Mivel már egy focilabda tortát készítettem és így nem kellett még egyszer kinyomoznom, hogyan is kell kiszámolni az öt és hatszögek méretét. Ez a következő módon történik: A torta kerülete szorozva kettővel és osztva harminccal. Ezután körző, vonalzó és meg rajzoltam az öt és hatszögeket, fondanból kivágtam és rátettem a tortára úgy, hogy felülre középre egy fekete ötszöget tettem és körbe raktam fehér hatszögekkel. Utána megint fekete és így tovább.
Alul körbe én félre tettem egy kis krémet és beszíneztem zöld ételfestékkel, majd fű formázó díszítő fejes habzsákba töltöttem és körbe nyomtam a tortát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése