Köszöntelek az oldalamon!

Köszöntelek az oldalamon!

Új arculattal, pár változtatással újra elérhető a blog!

Ezen az oldalon eddigi munkáimat kezdetektől napjainkig, torta ötleteket, bevált recepteket találsz!

Kérdéseddel, észrevételeddel fordulj hozzám bátran.

Nemsokára videókat is töltök fel:)

2014. december 1., hétfő

Ganache torta

Epres tejszínes krémmel töltött ganache-al borított torta. A krém receptje megegyezik a banánkrémes tortáéval azzal a különbséggel, hogy a banánt 500 g eperre cseréltem. A negyedét turmixoltam, a többit kockákra vágva a kész krémhez kevertem.






Töltés után vajkrémmel kentem körbe, hogy szép sima felületet kapjak és hűtőbe tettem. 
500 g sózatlan vaj és 300 g porcukrot robotgéppel 10 percig habosítottam.
A virágokat is saját kezűleg csináltam csak sajnos sokáig formáztam, mert nagyon meleg volt és mindig újra kellett kezdenem őket így berepedtek. Alul szilikon gyöngyformában készített mintával raktam körbe.



Ganache receptje:

200 ml habtejszín
300 g étcsokoládé

A tejszínt egy edényben feltesszük melegedni és folyamatos keverés mellett közepes lángon felolvasztjuk benne a csokit. Nem kell forralni!
A csoki minősége meghatározza az ízét és állagát ezért fontos, hogy legalább 50 %-os csokit vegyünk. 
Hagyjuk hűlni. Kihűlés után habosítható vagy ízesíthető például rummal. Ha habosítjuk akkor trüffel krémet kapunk. Ezt egyébként használhatjuk bonbonokhoz is.
Én személy szerint úgy szoktam megnézni, hogy jó-e már, hogy megkeverem és ha már érzem, hogy nehezebb keverni, köt már a csoki, akkor már kihűlt annyira, hogy a tortára lehet önteni. Ha még meleg akkor hagyjuk, mert lefolyik az egész. 
A tortánkat rácsra tesszük, alá egy tálcát helyezünk és a torta közepétől kiindulva ráöntjük a csokit. Körkörös mozdulatokkal haladunk kifelé és ügyeljünk rá, hogy az oldalát is bevonja a csoki. Ha szükséges és tudjuk akkor döntsük meg a tortát minden irányba egy picit, hogy szép egyenletes legyen a bevonat, vagy egy hosszú pengéjű késsel vagy spatulával kicsit húzzuk át a tetejét. Előfordul, hogy még annyira nem szilárdul meg és több folyik le a tortáról. Ilyenkor csak annyit kell tenni, hogy összegyűjtöd a tálcáról és újra ráöntöd. Én itt kétszer öntöttem rá, hogy szép legyen. 
Utána tetszés szerint díszítjük.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése